ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای مدیران کشور


رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور اهمیت ارتقای سواد رسانه ای مدیران را گوشزد کرد و گفت: شناخت انواع رسانه و ملاحظات خاص هر کدام آنها از سوی مدیران ضروری ست؛ ضمن این که همواره باید احترام متقابل و تعامل مناسب بین مسئولان و رسانه‌ها برقرار باشد.

به گزارش فسیل،سید رمضان شجاعی کیاسری در نشست مشترک اعضای شورای اطلاع رسانی استان و مدیران رسانهها تصریح کرد: برای اجتناب از بروز مسائل حاشیهای نیز هر مدیر و مسئولی باید در حیطه وظایف تخصصی و مسئولیتهای کاری حوزه مدیریت خود اظهارنظر کند و در عین حال از پاسخگویی در قبال عملکرد خود طفره نرود و ما برای ساماندهی این مسائل برنامههایی در دستور کار داریم. 

وی با اشاره به گسترش تعداد و دامنه نفوذ انواع رسانه و ورود ابزار و فناوری های نوین رسانه ای و نیازهای جدید مخاطبان بیان کرد: امروز قدرت های بزرگ دنیا با ابزار رسانه قدرت خود را اعمال می کنند طوری که آمریکا با دارا بودن ۴ درصد جمعیت دنیا ۷۰ درصد رسانه ها را در اختیار دارد.

وی توجه بیش از پیش رسانه های کشورمان به حفظ منافع ملی در اطلاع رسانی ها را خواستار شد و افزود: رسانه های قانونی و مسئولیت پذیر باید در مسیر اطلاع رسانی صحیح، دولت را یاری کنند و مسئولان هم به جایگاه رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی بیشتر اهمیت دهند و احترام متقابل در رابطه تعاملی مدیران و رسانه ها برقرار باشد.

شجاعی کیاسری گفت: اطلاع رسانی در شرایط موجود کاری بسیار دشوار و با ظرافت های خاص و لازمه آن هم مجهزشدن به ابزارهای نوین و اعتمادسازی و پاسخگویی به نیاز مخاطبان است.

وی هم چنین نحوه تعامل استاندار خراسان شمالی با رسانه ها و سعه صدر مهندس صالحی در مواجهه با نقدهای رسانه را ستود و ابراز امیدواری کرد که این شیوه رفتار مدیریتی در دیگر مسئولان نیز تقویت شود.

مدیرعامل سازمان نیوزگزاری جمهوری اسلامی هم در این نشست تقویت اعتماد عمومی و انسجام اجتماعی را ضرورت روز کارکرد رسانه های کشورمان دانست و گفت: برای این که رسانه های ما در زمان بحران مرجع مردم باشند، باید در شرایط قبل ار بحران توانسته باشند اعتماد مردم را جلب کنند.

سید ضیاء هاشمی لازمه این امر را ارائه اطلاعات درست، جامع و دقیق از رویدادها و اجتناب از گزینشی عمل کردن دانست و افزود: توجه به این نکات مهم باعث می شود از رواج شایعه و موج سواری رسانه های بیگانه جلوگیری و اعتماد مردم به رسانه ها و مسئولان تقویت شود که تحقق این امر به هم افزایی سطوح مدیریتی و نظارتی کشور و نخبگان و رسانه ها نیاز دارد.

مدیرعامل ایرنا با بیان این که رسانه باید رسانا باشد و به جای کتمان مسائل به بیان حقایق بپردازد، ادامه داد: باید رسانه های ما صادق، امین و مسئول باشند چون اگر رسانه به ابزار تخریب یک جریان و حذف یک سلیقه خاص تبدیل شود، اعتماد افکار عمومی و کل جامعه آسیب می بیند.

وی ضرورت کار و رسالت همه رسانه ها را خروج از محافظه کاری برای اقناع افکار عمومی و تقویت اعتماد عمومی خواند و تاکید کرد: رسانه در واقع صدای ملت است و امروز دیگر عصر کتمان حقایق نیست.

این عضو هیئت نظارت بر مطبوعات هم چنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹ هزار رسانه دارای مجوز در کشور داریم که قریب ۶۰ درصد آن ها در دولت تدبیر و امید مجوز فعالیت خود را دریافت کرده اند.

انتهای پیام