مارس 19, 2024

معاون اول رئیس‌‍جمهور با تأکید بر لزوم مشارکت جدی شهرداری‌ها در تحقق شعار سال، گفت: شهرداری‌های کشور به دلیل ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با جامعه می‌توانند از طریق مردمی کردن اقتصاد نقش مؤثری در تحقق شعار سال ایفا کنند.

مخبر: شهرداری‌‍ها در تحقق شعار سال نقش‌آفرینی کنند

به گزارش گروه سیاسی فرهنگستان علوم انسانی، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز (سه‌شنبه) در جلسه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران،کمّی بودن و ارائه راهبرد اجرایی برای تحقق را دو ویژگی مهم انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری دانست و از شهرداران کلانشهرها خواست در زمینه مهار تورم و رشد تولید پیشنهادات اجرایی خود را ارائه دهند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اینکه نقدینگی موجود در جامعه می‌تواند زمینه اختلال در بازارهای مختلف را مهیا کند، خاطرنشان کرد: اگر نقدینگی در خدمت تولید و سازندگی قرار گیرد، تحولات مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد و شهرداران کلانشهرها باید با تعریف پروژه‌های مختلف، زمینه مشارکت مردم و جذب نقدینگی جامعه را برای اجرای این پروژه‌ها فراهم سازند تا از این طریق بتوان در کاهش تورم نیز اثرگذار بود.

مخبر همچنین اظهار کرد: شهرداران کلانشهرهای کشور می‌توانند با ارتقاء خدمات، نقش اثرگذاری در رضایتمندی عمومی داشته باشند و با شناسایی و رفع مهمترین دغدغه‌های مردم و حل معضلات شهری، موجبات رضایت جامعه فراهم کنند. بنابراین دولت تمامی تلاش خود را برای رفع موانع اجرایی پیش روی خدمات‌رسانی به مردم توسط شهرداری‌ها انجام می‌دهد.

وی، تأمین و به‌روزرسانی تجهیزات، ناوگان حمل و نقل عمومی و ماشین‌آلات شهرداری‌ها را امری ضروری برشمرد و از شهرداران کلانشهرها خواست ضمن تعامل مناسب با وزارت کشور، امکانات مورد نیاز را از تولیدات داخلی تهیه کنند و چنانچه ظرفیت لازم برای تأمین داخلی وجود نداشت از دیگر مسیرها برای تأمین نیازمندی‌های خود اقدام کنند.

گفتنی است، در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسات گذشته و رفع برخی از موانع اجرایی آن‌ها، پیشنهادات و تصمیماتی نیز برای تسهیل و ارتقا خدمات‌رسانی به مردم اتخاذ شد.

برنامه‌ریزی برای تأمین واگن‌های مترو، اتوبوس‌های برقی، تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده، نحوه پرداخت مطالبات شهرداری‌ها و بازپرداخت تسهیلات بانکی از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید