می 12, 2024

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به وجود تنوع مسائل زیست‌محیطی و خطرات این حوزه در مازندران که بسیار زیاد است، گفت: قطعا از هر گونه فعالیت مشارکتی جوامع محلی که به اهداف حفاظتی ما کمک کند استقبال می‌کنیم.

استقبال از فعالیت‌های مشارکتی با جوامع محلی برای حفاظت از محیط زیست

به گزارش فرهنگستان علوم انسانی از ساری، عطاالله کاویان امروز در جمع فعالان محیط‌زیست و توزیع لوازم اطفای حریق به ۱۲ شهرستان، اظهار کرد: محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند کار حفاظت را انجام دهد اما فعالان محیط زیست بدون شعار و در عمل نشان دادند که در حفظ منابع‌طبیعی و محیط‌زیست موثر هستند. وی افزود: ما نیاز به مشارکت داریم تا بتوانیم با به‌کارگیری جوامع محلی برای حفظ محیط زیست گام برداریم، سازمان حفاظت محیط‌زیست در دولت سیزدهم نیز لوایح و مصوبات را با اولویت کار مشارکتی تدوین می‌کند.

کاویان با اشاره به اینکه امروز بحث قرق‌های اختصاصی کاملا با مشارکت جوامع  محلی جهت حفظ عرصه‌ها در حال انجام است، گفت: این نشان از عمل سازمان به وظایف خود است، اما رشد شهرنشینی و توسعه‌های بی‌رویه ضرورت رعایت قوانین و مقررات را بیش از پیش نشان داد‌. مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به وجود تنوع مسائل زیست محیطی و خطرات این حوزه در مازندران که بسیار زیاد است، اعلام کرد: قطعا از هر گونه فعالیت مشارکتی جوامع محلی که به اهداف حفاظتی ما کمک کند استقبال می‌کنیم. وی با بیان اینکه بحث پیشگیری و مقابله با حریق نیز نیازمند افزایش اعتبارات است، عنوان کرد: ما در این حوزه نیاز به برنامه‌های لازم در حوزه پیشگیری داریم. کاویان تاکید کرد: متاسفانه حریق‌هایی در استان داشتیم که افراد با کمترین مسوولیت‌پذیری و سهل‌انگاری حدود ۲۰ روز همکاران ما را درگیر کرد و خسارات فراوانی به بار آورد؛ مسائل را سیاسی کرده، از سطح ملی فراتر رفته و موارد دیگر تا این موضوع که مدیریت استان کارآمد نیست را جلوه بدهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، خواستار ایجاد حس مسوولیت و عرق ملی در بین مردم و فعالیت در حوزه فضای رسانه‌ای با هدف نمایش اقدامات فاخر در حوزه زیست‌محیطی شد، گفت: در فضای مجازی می‌گویند میانکاله کامل خشک شده در حالی که در واقعیت این‌چنین نیست همین بارندگی‌های اخیر تاثیر زیادی در آب‌گیری داشته است، خبرنگاران می‌گویند درنای امید نیامده! می‌گوییم این پرنده به موقع می‌آید و حال اگر یک درصد نرسد چرا باید مردم را درگیر کرد؟ مردم ما متاسفانه اخبار منفی را دنبال می‌کنند‌. وی از ارائه پیشنهاد سازمان استان مازندران به کشور برای ایجاد امکان استفاده از امکانات اطفای حریق برای جوامع محلی خبر داد و تصریح کرد: سازمان هم در سطح ملی این پیشنهاد را پایلوت قرار داده تا شاهد تجهیز و تنوع‌بخشی در حوزه پیشگیری و اطفای حریق باشیم. پایان پیام/۸۶۰۴۸/غ

دیدگاهتان را بنویسید